nedeľa 13. apríla 2014

Nedeľná paráda a nová mena Živec

Dnes ste mohli s Starej tržnici spoznať celý svet a to prostredníctvom ľudí, ktorí sa u nás udomácnili a podelili sa s nami o svoje vedomosti, zážitky, kultúru a jedlo, na prvej akcií tohto druhu - Nedeľnej paráde.

 Krásne tradičné výrobky, myslím, že z Iránu.
 Stánok Kazachstanu, kde som vyskúšala veľmi dobré cukríky.
Usmiata slečna z Guinei.

Zaujala ma však aj nová lokálna mena Živec, ktorá mala v Starej tržnici svoju premiéru.
Jej tvorcom je nezisková organizácia Živica, ktorá chce týmto netradičným projektom podporiť rozvoj miestneho podnikania, vytvárať vzťahy v komunite a pomáhať životnému prostrediu, a to v dvoch slovenských mestách, v Bratislave a vo Zvolene.
Živce fungujú rovnako ako naše eurá, môžete nimi zaplatiť v reštaurácií alebo v obchode. Zaujímavosťou je, že pri zmene dostanete o 5% živcov navyše, tzn. že ak si zameníte napr. 10 eur dostanete 10,5 živca :D). V Bratislave si ich môžete zameniť na 6 miestach.
Do projektu sa zatiaľ zapojilo 20 známych obchodov, reštaurácií, kníhkupectiev, dokonca aj svadobný salón, a čomu som veľmi rada aj moje obľúbené bistré bistro :D (zasvätený vedia o kom hovorím).
Som zvedavá o aké mená sa zoznam predĺži v blízkej budúcnosti :)

Aktuálne obchody, reštaurácie, ... si môžete pozrieť TU alebo vyhľadať v eko-mapa.sk. O pár týždňov bude Živec prepojený s aplikáciou do mobilu Eko-trace, v ktorej si budete môcť okamžite vyhľadať tieto podniky a cestu k nim.

Ústretový tím Živice spoločne so Živcom
Živica priniesla na ukážku perfektné ekologické nápady a prírodnú kozmetiku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára