štvrtok 19. septembra 2013

My design day / Bratislava Design Week 2013

Včera som si spravila krásny dizajnový deň. Od pondelka je v Bratislave Design Week a mesto je plné dizajnu, prednášok, perfektných výstav a zaujímavých ľudí. Zatiaľ som navštívila tri dizajnové miestečka a dnes sa chystám pokračovať :D. Čo som teda videla a počula?

Mapa a programové noviny

Výstava plsť + 

Design štúdio ÚĽUV, Dobrovičova 13
Svoju dizajnovú púť som začala v tejto nenápadnej galérií blízko Šafarikovho námestia. Vystavujú tam bratia Ondrej a Peter Eliášovci, ktorí si pre svoju dizajnovú tvorbu vybrali plsť, z ktorej vytvorili jednoduché interiérové doplnky. Nebolo tam toho veľa, ale aj tak potešilo :D.

plstené piškvorky
farebné taburetky
 plstené držiaky na servítky

 

Módu nezastavíš 

Výstavný a informačný bod SCD SATELIT, Hurbanove kasárne, Kollárovo námestie
Nenápadná budova, ktorú som nikdy predtým neskúmala, v sebe skrývala maličkú výstavu prezentujúcu súčasnú slovenskú módu v dielach štyroch slovenských odevných dizajnérok: Lucie Cabanovej, Dany Kleinert, Izabely Komjati, Michaely Mazalanovej a troch mladších absolventiek VŠVU v Bratislave. S dovolením pani "dozorkyne" som ju pre vás nafotila.
http://www.bratislavadesignweek.sk/satelit-modu-nezastavis/

Tabuľa pri vchode


Bronislava Brůčková

Mišena Juhász

Petra Solivarská

 Lucia Cabanová
 Lucia Cabanová
 Izabela Komjati
 Izabela Komjati
 Dana Kleinert
 Dana Kleinert
 Michaela Mazalanová
Michaela Mazalanová

Prednáška kurátora zbierky priemyselného dizajnu Maroša Schmidta o budúcom Múzeu dizajnu

Pisztoryho palác, Štefániková 25

A nakoniec som zavítala na zaujímavú prednášku o budovaní zbierok budúceho Múzea dizajnu, ktorá ma ako historičku zaujala asi najviac. Dozvedela som sa na nej ako sa vyhľadávajú a zbierajú nové prírastky do depozitárov, ako to vyzerá v skladovacích priestoroch, ako prebieha čistenie a uskladňovanie, koľko sily stojí presvedčenie ministerstva, aby uznalo nové múzeum a nakoniec ako sa hľadajú vhodné priestory.
Na konci prednášky sa ktosi opýtal, či sa dá pridať k tejto skupinke nadšencov a mňa naozaj potešila odpoveď, že vítajú každého, kto má chuť čistiť dizajnové vecičky. Ak máte podobné chúťky aj vy, tak o týždeň majú spustiť web stránku aj FB, pomocou ktorej budú hľadať šikovných a trpezlivých dobrovoľníkov.
Pár obrázkov z prezentácie.
 Začiatok s otázkou. Nič totiž ešte nie je vyhraté. Držím preto päste, aby sa všetko podarilo a našiel sa vhodný priestor.
 staré rádiá
 Uhádnete, ktorá lampa stojí 20 eur a ktorá 500?
kufríkový gramofón
Staručký meotar, ktorý si možno pamätáte ešte zo školy.
 Úžasná zbierka starých šiat, ktorá možno časom tiež poputuje do budúceho Múzea designu.

A dnes opäť zavítam do mesta a užijem si novinky zo sveta dizajnu a módy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára